Kære Leder
Hører du de gode idéer fra dit team?
Jeg må indrømme, at jeg indimellem fanger mig selv i at sige de sætninger, jeg selv fandt utroligt irriterende tidligt i min karriere: “Det har vi prøvet før” eller “Det passer nok ikke til vores kunder.” Heldigvis har vi i HIGHR nogle friske kræfter, der ikke lader sig slå ud – de bliver ved, indtil de får deres idéer igennem.
Lad mig fortælle, hvordan sådan én idé blev til virkelighed.
Sommeren 2022 var jeg til et kundemøde i Nordjylland, og på vejen hjem kørte jeg forbi Mads fra teamet. Hen over en kop kaffe snakkede vi om vores fælles passion for cykling, men snart kom vi også ind på, hvordan vi kunne udvikle HIGHR’s rekrutteringsmetoder. Mads havde arbejdet med podcastmediet og foreslog:
“Hvorfor ikke bruge podcast formatet til at formidle de stillinger vi arbejder med når vi kontakter kandidater?” 🎙️
Som I nok kan gætte, var jeg ikke ligefrem ”first mover” på idéen 😉 Men Mads blev ved, og efterhånden blev jeg overtalt til at prøve det af. Nu, mange podcasts senere, er det blevet noget, vi stort set laver på alle vores opgaver – og vi kan se, hvordan det virkelig gør en forskel.
Og hvorfor er podcasts så et genialt supplement til det klassiske jobopslag?
Jo, en podcast giver kandidaterne en mere autentisk fortælling om virksomheden – det er jo den ansættende leder som sætter ord på. De får dermed mulighed for at høre mere direkte om stillingen, opgaverne, visionerne og får et lidt dybere indblik i virksomhedskulturen mv., som tekst alene ikke kan give. Podcasten skaber en personlig forbindelse og engagerer kandidaterne på en anden måde end bare at få skriftlig input.
Det var godt, jeg lyttede til Mads den dag. For ved at tage hans idé til os i HIGHR, har vi fundet en måde at formidle de spændende muligheder, vi arbejder med, på en anderledes måde – og skaber en anderledes formidling i de indledende dialoger, som de traditionelle tilgange ikke kan.
Så, kære leder – får du lyttet til dit team? Det kan måske føre jer ud på nye og spændende veje! 🚀
hashtag#AllanOmRekruttering
hashtag#PartnerIkkeKonsulent
hashtag#TimeBaseretRekruttering